onsdag 29 maj 2013

Kokar av ilska

Har aldrig varit så här jävla arg på länge.

Jag bara kokar av ilska, besvikenhet och gråter för att jag känner mig så fruktansvärt lurad. 

Här har jag gått hemma och vaktat telefonen för att ett litet sms eller telefonsamtal ska komma angående jobb men nej, i helvete heller. Det visar sig att jag inte ens är inskriven i systemet för tim-vikarier som de sa att jag var sist jag ringde, då jag anmälde min tillgänglighet... för drygt 3 veckor sen... Jag har skippat att vara med mina vänner dagar eller en förmiddag för att jag kanske kan få jobb och längtat efter att de skulle höra av sig för första gången, men näehe då.

Just nu känner jag bara fuck this, vill de inte ha en sjukt duktig tjej som kommer vara mer erfaren än de flesta andra vikarier, går hel hjärtat in i sitt jobb och tycker de är fruktansvärt kul att jobba så söker jag mig bort från detta fanskap. Det värsta är att jag redan är inlasad och att de, enligt lag egentligen måste hålla mig jobb...

Jag orkar inte, det har gått en månad nu utan jobb och det är bara en och en halv vecka kvar innan mitt schema börjar, så visst. Jag kan väl för fan lika gärna vara ledig den jävla veckan också. Det enda som var positivt var att jag fick en hyfsat bra lön från Lycksele, mer än jag trodde. Utan den hade jag varit ännu argare just nu. Åh, Lycksele varför var jag så fruktansvärt dum och lämnade de bästa jobbet jag någonsin haft? 


Mitt liv är åt helvetet.

Inga kommentarer: