måndag 18 mars 2013

Tiden går!

Skellefteå är i slutspel och guldfavoriter, solen skiner och våren är på väg, jag har sagt upp mig på jobbet, fått jobb i Skellefteå och vi har fått lägenhet i Skellefteå!

Ja, de är väl lite av vad som händer och har hänt just nu.
Den 1a april får vi lägenheten i Skellefteå och vi kommer att börja flytta dit den 19e april, längtar som ett barn. Känns så otroligt bra att få komma hem, hem på riktigt. Här gör jag sista dagen den 19e april och de känns i hjärtat. Fy så tråkigt att lämna alla fina arbetskamrater på jobbet, ni har uppfostrat och lärt mig väl dessa två år <3

Det är iaf en snygg tvåa hos skebo på klintfors som vi ska hyra. Vi ska få omtapetserat i sovrummet så idag har jag ringt in och sagt vad vi vill ha. Efter många om och men, osams och turer till colorama och tittningar på internet blev det en tapet från decorama med beige och silverglänsande medaljonger, så förhoppningsvis blir det snyggt och bra. Det största jag är nervös över är om hon hörde fel över telefon och de blev fel nummer på tapeten och vi får helt fel tapet, gode gud. Men hon var snäll och trevlig så jag tror de blev rätt.

Och jobb då? Jo, på medicin 6 är tanken att jag ska vara under sommaren. Förhoppningsvis får jag lite semester iaf och kan njuta av sommaren, annars kommer jag ta ut en del till hösten och åka utomlands. Så jag hoppas jag trivs lika bra där som på medicin här och att jag får fortsatt jobb efter sommaren, vilket inte vore ett problem eftersom jag blir inlasad nu till våren. Det känns bra att livet börjar ordna upp sig! Nu längtar jag bara tills vi är där och allt är i sin ordning. Svante följer såklart med och han letar jobb för fulla muggar.

Så ja, de var läget, får väl se om jag hinner skriva något mer annars blir det nästa gång när vi flyttat in och då ska jag bjuda på mer bilder. Ikväll ska vi tvätta och heja på Skellefteå AIK som kommer krossa Brynäs och gå vidare till semifinal! #vadsomänkrävs

Inga kommentarer: