fredag 11 januari 2013

Det börjar röra på sig!

Som rubriken säger. Hade en mindre sammanbrott igår efter att ha varit själv hemma och inte gjort ett skit och undrade vad jag gjorde här egentligen. Efter att Svante styrt upp mig någorlunda så skicka jag mail med cv både till kommunen och landstinget i Skellefteå och se på tusan redan imorse fick jag svar från landstinget som skulle höra av sig under näst kommande vecka. Dessutom så får jag nu på eftermiddagen svar från kommunen och har redan fått en tid för ett personligt samtal, man kan väl kalla de arbetsintervju på tisdag nästa vecka. Så ja, de ser allt ut som jag hamnar i Skellefteå tillslut under våren.

Nu ska jag bara försöka bestämma om jag vill stanna i landstinget och slita vidare med deras förbannade "projekt balans" som ger allt annat än just balans (läs: kaos) eller om jag vill vara på kommunen och ha samma gulliga och mindre gulliga vårdtagare hela tiden. Hm, ja de blir nog till att göra en för- och nackdels lista ikväll.

I helgen har jag jobbar helg och det är allt annat än lugnt på jobbet, tur jag varit ledig i 4 dagar nu så jag riktigt har vilat upp mig så jag förhoppningsvis orkar med hela helgen.

Men det känns rätt bra, att jag snart kanske kommer hem till Skellefteå igen och får leva lite mer än vad jag har gjort här. Samtidigt så kommer jag sakna mina fina arbetskamrater på medicin plan 11, men än är de inte över så jag hoppas de förlåter mig trots att de känns som jag lämnar de i sticket.

Näe, får nog börja med den där för- och nackdels listan nu. Känns som detta kan vara ett svårt och lite avgörande val, de beror ju på vad de båda erbjuder för något också.

Aja, har förresten köpt en iPad som jag sitter och skriver på nu, så sjukt nöjd, jag älskar den!
Håll tummarna för mig nu, snart bär de iväg.

Inga kommentarer: